Sider.



WELCOME TO MY PHOTOBLOG!







fredag 27. mars 2009

Helgens bokstav er D!

D-er for DUFT.
Titti og Toya har funnet noe som DUFTER veldig godt her.

D-er for DUER.

Måtte jo ha med et par av byens mange DUER.De holder til midt i gågata,til glede for barn og voksne som elsker å mate dem.Men det er en del som vil ha dem bort,fordi de DRITER jo over alt,og folk er redde for at de drar med seg smitte.Jeg må innrømme at jeg synes det er litt ekkelt når en flokk duer kommer flyvende rett over hodet mitt så fjær og støv fyker omkring meg.Men de er jo litt koselige også.



Petunia har dradd i gang den norske utgaven av ABC-Wednesday.
Har du lyst til å se flere tolkninger av bokstaven D,så gå til Petunias blogg.

Ha en riktig god helg alle sammen.


Anne-Berit.


36 kommentarer:

Orlaug sa...

So koselege D-bilder.....ha ei fin helg!

Berit T sa...

Spennende for fine neser når duftene drar de til seg!

Nydelig dør og ikke minst listverket.

Her er ikke så mye duer, men hører de av og til når de kurrer, og spesielt om sommermorgonene kan det være intenst. Naboen i næreheten har en del han mater, så de bor hos ha, og det er like godt.

Ha en flott helg Anne Berit.

Havfruen sa...

Flott bilde av jentene som sjekker ut Dufter. De er det mange av om dagen.
Deler din oppfattning av duer..her i midtbyen av Trondheim er de i massevis. Jeg skvetter rundt når de kommer..

Ha en flott fredagskveld..nyt Den!

Klem fra trondheim:-)

Rune sa...

Det var en fin D. :) Hunder har en enorm luktesans som vi andre bare kan drømme om, kanskje greit å ikke ha den sansen så godt utviklet også... God helg til dere :o)

Olga T sa...

Doft och duvor! Två duvor har jag haft i trädgården idag. Hund har jag inte, men när det kommer hund hund på besök så doftar de ivrigt eftersom vi har marsvin i huset! God Helg!

VALKYRIEN sa...

Dufter vet jeg alt om - ihvertfall når det kommer til å gå tur med Asterix! Det er dufter på hvert strå, hjørne, stein, blomst, nytt hjørne, - ikke rart turene kan bli litt lange.....det tar jo sånn tid å lese "budstikka" som jeg tror han gjør! :)

Og duer? De har forsøkt å ta bolig på min balkong i årevis - men endelig har jeg greid å stenge dem ute! Har glasset inn hele balkongen! Så nå knakker de bare på av og til fra taket....

Ha en flott helg!

organic-lizzi sa...

Koselige bilder:-))
Duer er vel ikke akkurat noe som er så veldig farlig da..."ert..ert"
Fortsatt deilig helg & Klem fra Randi

Turid sa...

Ja vår Joey går med snuten i bakken hele tiden. Ser ingenting rundt seg..hihi.
Flotte bilder!

Ruth sa...

Jeg er litt glad jeg ikke har sånn luktesans, jeg hadde jo aldri kommet meg av gårde noe sted.

Jeg liker duer jeg, men det er kanskje fordi vi ikke har noen her jeg bor (bortsett fra et par eller så brevduer).

Jeg måt bla litt nedover siden din. Så mange praktfulle bilder. Tusen takk for titten.

h.espe sa...

Flotte D-bilder..!!
Ha en kjempfin helg kjære du :o)

Klemmer fra Hildegunn

TorAa sa...

Jeg er mektig imponert over kvaliteten på bildene og de de D-valg du har gjort. Hurra, dette var bra

Kate-Marita Pettersen sa...

Stilig D-tolkning:)
Håpa dåkk har ei fin helg på Mo,
klæm fra Kate:)

HildeS sa...

Jeg hater duer.... Ikke fordi jeg har skrekk for dem, men de er da så plagsommme... Men bildet var likefullt fint..

Marie sa...

Vackra bilder, och tänk så många dofter vi har runt oss. Duvorna hör väl till stadsbilden, men för många av de kan bli för mycket. Önskar dig en skön helg!

Petunia sa...

Er det ikke kjekt å være tilbake i bloggverden???
Det er i alle fall kjekt at du er online igjen og at TV2 fikk ordnet opp i alt sammen. Vet du hva som var gale?
D bidragene din er kjempeflott. Duft og Duer! Ja, for en hund er det amnge "herlige"lufter der ute - som vi sikkert kan være glad vi går glipp av.
Ha en flott lørdag! Vi skal på Bulle sin skole i dag - de har lørdagsskole i dag og så får de fri på mandag i stedet. De har en slik vårdag hvert år. I år er temaet naturvitenskap.
Det er bare til å kle seg godt!

Anne sa...

:-) ser de to har funnet seg noe interessant ved det treet ja :-)
Noen har kanskje lagt igjen en skvett med parfyme...

Duer har vi lite av i bygda mi gitt, men treffer dem jo alltid når en tar en tur til Trondheim da, og jeg må si som sant er, jeg liker ikke at de blir for nærgående jeg heller, de skremmer vettet av meg.

Nå skal denne dana ha en god lørdag, sola skinner og tempraturen er ikke s aller verst den heller .-))

varm klem herfra.

Anonym sa...

De er jo så utrolig sterke også, duftene - for våre firbente venner. Duer er plagsomme, synes jeg - søte, men de er altfor nærgående. Fine bilder på bokstaven D. Ha ei fin helg, Anne Berit! Klem fra Randi**

Malys krok sa...

Aja, slike Deilige Dufter finner også Emma flere av på vare turer. Flott D - bidrag!
Tusen takk for kommentar om dukkehuset mittt!
God helg videde ønskes fra Margit.

Anonym sa...

Et trivelig innlegg!
Dufter er alltid spennende for hunder. Et tre eller en lyktestolpe kan nok for dem være rene "ryktebørsen".

Duene er kanskje (sammen med måkene) den mest utskjelte fuglearten. Synd.. for de er jo egentlig noen vakre fugler som bare vil få lov til å leve de også.

Sonja sa...

Flott tolkning av bokstaven D.jeg har ikke hund men har vært hundepasser noen ganger.At dufter er noe av det de setter størst pris på oppdager en fort.

Duer er flotte fugler.Jeg liker alle slags fugler og har hatt "innefugler" i 19 år.Kan bare fortelle at det er veldig mange som er redd for fugler.Det har hendt at vi har måttet love at fuglene måtte være i bur, før folk ville besøke oss.
Flotte bilder.

Marius sa...

Hei Anne Berit. Så hyggelig at du får frem duene du også. De er som fotoboksen sier utskjelte og jeg mener også ignorerte av mange. De fortjener litt oppmerksomhet:D Det gjør du med glans. Takk for fine bilder :D Riktig god helg til deg.

Brit. (lille meg) sa...

Flott svar på bokstaven D i bokstavleken!
Og headingen din er fantastisk!
God helg til deg!:)

Rune Eide sa...

Jeg har forbud mot fugler, men har som du kjøpt telelinde - det hjelper!

Nydelige bilder.

Hobbygåsa sa...

Flott D tolkning og flotte bilder! Hehe må le litt av sparken i forrige innlegg, den skulle vært her hvor vi nettopp har fått en skikkelig påminnelse om at det bare er mars måned. Vi måker og måker nysnø! Ha en fin helg!

Kjersti sa...

To flotte bilder til bokstaven D. Syns særlig det første var artig.

ASSA sa...

Flotte D-bilder!

Ha ei Deilig helg du også!

FO - 2 sa...

Diverse dyr i ditt D-bidrag.
Jeg liker heller ikke tanken på smitten fra dyr som duer....
Det kan være direkte farlig.
Flott bilde iallefall.
Og hundene der, ja de er jo sjarmerende da, der de står og snuser, hva de enn har teften av. ;)

amylin sa...

Jeg liker heller ikke smitte fra dyr som duer. Fint d-innlegg.

Anne-Sophie sa...

Ler! Dritende Duer.
Herlige de hundene dine.
Ha en fortsatt fin helg der du er!

Unknown sa...

Flotte D-valg:0)
Alltidt ein fryd å kome til dine fine bilder!!

Vanja sa...

Ikke mange duftene som forbigås med slike gode neser:-)...Duene er penest på lang avstand synes jeg...flott D bidrag. Ha ei flott uke, klem Vanja

Jorunn Helene sa...

Så koselige D-Bilder, synes Duer er vakre fugler, vi har noen skogsduer her jeg bor også.
Flotte bilder.
Ønsker deg en riktig fin fortsatt Søndag.
hilsen fra helene.

Kathrine sa...

Flott D-bidrag:)) Duft, og duer ja. Og hunder..Mye snusing etter dufter her også nå. Vår katt er kastrert, men nesa er ivrig likevel.

Flotte bilder!

Ha en fin fin uke:))

Orlaug sa...

Hei igjen!
Har noko eg gjerne vil sende til deg..........
sender du adressa di på mail?

Lilian m/flock sa...

Skall en gå inn på hunders nese tar det minst en heil time! Har gått kurs....en hel vitenskap hundnesa..
Du snakker om duft, lille Lego har hatt besök av ei lita dame, det gikk ikke så bra, men han lukta så gott etterpå så det vart krig i huset! Med tre hanner blir det lett bråk når det gjeller damedufter! Han har dusjet to ganger etter det, men fortsatt lukter han litt "dame".
Vakkert bilde på duene, men di kan väre litt närgående iblant i bylivet:)
Ha en go kvell.

Unknown sa...

Fine bilder og valg Anne-Berit.
Hva lærte dere på fotoklubben sist som dere nevnte på nettfoto. Jeg stilte deg et spørsmål der men jeg tror ikke du så det :)